Juwelier ‘nieuwe stijl’ verrast Almere

Reclaimed Jewels lanceert modisch sieradenconcept

Reclaimed Jewels heeft in Almere een compleet nieuw juweliersconcept geïntroduceerd. Op 8 juni opende het bedrijf de eerste winkel aan de Stationsstraat 51. Deze ‘juwelier nieuwe stijl’ biedt bezoekers een winkelervaring die geheel afwijkt van de traditionele juwelier. Bijzondere sieraden met een verhaal, aanraakbaar gepresenteerd in geheel onderscheidend ingerichte winkelruimte.

Gedragen en nieuw

Wie de winkel van Reclaimed Jewels binnenstapt, waant zich niet bij een juwelier binnen. De sfeervol ingerichte winkel geeft eerder een huiskamergevoel, waar een enorme collectie gouden en zilveren sieraden is uitgestald. Het assortiment is ongeveer twee keer zo groot als bij de gemiddelde juwelier.

De nieuwe en gedragen sieraden zijn allen exemplaren met een bijzondere herkomst of waardevol maakproces. Er worden zowel dames- als herencollecties gepresenteerd in een gemiddeld prijssegment. Meerdere keren per seizoen wisselt de collectie, die niet op soort wordt ingedeeld, maar gepresenteerd in verschillende stijlen. Ook is het mogelijk om sieraden te laten taxeren, te verkopen en te verpanden.

Storytelling en lifestyle

Het doorvertellen van de verhalen achter de sieraden vormt de basis van het concept. De inrichting van de winkel onderstreept dit. De ruimte van zo’n honderd vierkante meter heeft modulaire wanden, en een groot aantal open vakken waar sieraden gewoon aangeraakt kunnen worden en veel storytelling door middel van styling en verhalen. Een inspirerende en steeds wisselende beleving passend bij de lifestyle van de doelgroep: de ‘lustshopper’ die van shoppen en mode houdt, zich wil onderscheiden en graag verhalen vertelt over haar of zijn aankopen.

Verlangen naar vroeger

Na een uitvoerige analyse van de branche en consumententrends is een gedegen businessplan opgesteld voor het nieuwe retailconcept. Reclaimed Jewels speelt in op de behoefte aan beleving, de hang naar het verleden en het verlangen uniek te zijn. Dat doet ze door unieke stukken aan te bieden in een eigentijdse presentatie en look & feel. Door de grote hoeveelheid sieraden, het steeds wisselende assortiment, de kwaliteit en echtheid van de –veelal unieke - stukken en de laagdrempelige manier van presenteren, boort het concept een eigen plek in de markt aan. Een winkel in het midden- en laag segment dat geen grote modeketen is, maar ook geen hoogdrempelige juwelier. Reclaimed vestigt zich op in grote winkelcentra op A1 locaties. Bovendien is Reclaimed geheel omnichannel. Alle producten in de winkel worden ook online aangeboden. Daarnaast bevat de webshop vele duizenden andere unieke sieraden.

Bouwen op ervaring

Goudwisselkantoor is de drijvende kracht achter het nieuwe juweliersconcept. Het familiebedrijf uit Klaaswaal is meer dan 25 jaar actief in edelmetaal en de verzamelbranche en heeft meer dan zeventig locaties in Nederland waar gouden sieraden, munten, goud- en zilverwaren worden ingekocht, geveild, belegd en verpand. De winkel in Almere dient als testlocatie. Afhankelijk van het succes, zal Reclaimed Jewels uitbreiden naar meerdere locaties in Nederland.

--------------------------------------------------------------------------------------------------

EINDE PERSBERICHT

Noot voor de redactie:

eer informatie vindt u op www.reclaimed.nl. U kunt ook contact opnemen met pers@reclaimed.nl

Beeldmateriaal van de winkel vind u op www.reclaimed.nl/pers.