Juwelier ‘nieuwe stijl’ verrast Almere

Reclaimed Jewels heeft in Almere een compleet nieuw juweliersconcept geïntroduceerd. Op 8 juni opende het bedrijf de eerste winkel aan de Stationsstraat 51. Deze ‘juwelier nieuwe stijl’ biedt bezoekers een winkelervaring die geheel afwijkt van de traditionele juwelier. Bijzondere sieraden met een verhaal, aanraakbaar gepresenteerd in geheel onderscheidend ingerichte winkelruimte.

Wie de winkel van Reclaimed Jewels binnenstapt, waant zich niet bij een juwelier binnen. De sfeervol ingerichte winkel geeft eerder een huiskamergevoel, waar een enorme collectie gouden en zilveren sieraden is uitgestald. Het assortiment is ongeveer twee keer zo groot als bij de gemiddelde juwelier.

Unieke sieraden

De nieuwe en gedragen sieraden zijn allen exemplaren met een bijzondere herkomst of waardevol maakproces. Unieke sieraden met een verhaal. De collectie voor dames én heren is niet ingedeeld op soort, maar wordt gepresenteerd in verschillende stijlen. Meerdere keren per seizoen wisselt de collectie, zodat er steeds nieuwe stukken aangeboden worden.

Verhalen vertellen

Naast unieke sieraden, vormt het doorvertellen van de verhalen achter de sieraden de basis van het winkelconcept. De inrichting van de winkel onderstreept dit. De ruimte van zo’n honderd vierkante meter heeft gevarieerde wanden, open vakken waar sieraden gewoon aangeraakt kunnen worden en veel beleving door middel van styling en verhalen. Zo presenteert Reclaimed Jewels een steeds wisselende winkelervaring, passend bij de doelgroep. Wie van shoppen en mode houdt, zich wil onderscheiden en graag verhalen vertelt over haar of zijn aankopen, kan bij Reclaimed Jewels het hart ophalen.

Verlangen naar vroeger

Reclaimed Jewels is een nieuw concept. Het is geen juwelier zoals we die kennen, maar ook geen klein boetiekje of grote keten. Reclaimed Jewels biedt kwaliteit, maar dan toegankelijk voor het grote publiek. Het bedrijf speelt in op de behoefte aan beleving en verhalen, de hang naar het verleden en het verlangen uniek te zijn. Alle producten in de winkel worden ook online aangeboden. De webshop bevat ook heel veel andere unieke sieraden. In de winkel kan de bezoeker ook sieraden laten taxeren, verkopen en verpanden.

Bouwen op ervaring

Goudwisselkantoor is de drijvende kracht achter het nieuwe juweliersconcept. Het familiebedrijf uit Klaaswaal is meer dan 25 jaar actief in edelmetaal en de verzamelbranche en heeft meer dan zeventig locaties in Nederland waar gouden sieraden, munten, goud- en zilverwaren worden ingekocht, geveild, belegd en verpand. De winkel in Almere is de eerste vestiging van Reclaimed Jewels en daarmee testlocatie. Afhankelijk van het succes, zal Reclaimed Jewels uitbreiden naar meerdere locaties in Nederland.

----------------------------------------------------------------------------------------

EINDE PERSBERICHT

Noot voor de redactie:

Meer informatie vindt u op www.reclaimed.nl. U kunt ook contact opnemen met pers@reclaimed.nl

Beeldmateriaal van de winkel vind u op www.reclaimed.nl/pers.